Néhány további módszer az önállóság támogatásához…

Hagyjuk hogy uralja...

Hagyjuk, hogy a gyerek uralja a saját testét!

Próbáljuk megállni, hogy folyton a gyerek haját söpörgessük a szeme elől, hogy állandóan kihúzzuk a vállát, hogy a ruháját porolgassuk, a blúzát tűrögessük a szoknyájába vagy a gallérját igazgassuk. Az ilyenfajta sertepertélést a gyerekek úgy élik meg, mint a privát szférájukba való behatolást.

Ne másszunk bele a gyerek életének minden apró részletébe!

Kevés az olyan gyerek, aki örömmel hallja az alábbi mondatokat:
„Miért szántod a papírt az orroddal írás közben?”
„Ülj egyenesen, amikor leckét írsz.”
A gyerekek többsége erre az idegesítő: „Anya-a-a” vagy „Apa-a-a” felkiáltással reagál, melyeknek jelentése: „Ne piszkálj folyton!” „Szállj le rólam!” „Az én dolgom.”

Ne beszéljünk a gyerekről a jelenlétében, mintha ott sem lenne –függetlenül attól, hogy hány éves a gyerek!

Képzeljük el, hogy az anyánk mellett állunk, miközben ő a következőket mondja az egyik szomszédnak:
„Elsőben rosszul ment neki az olvasás, emiatt eléggé el is volt keseredve. De most már sokkal jobban csinálja.”
Ha a gyerekekről így beszélünk, akkor tárgyaknak, a szüleik tulajdonának fogják érezni magukat.

 

Adele Faber & Elaine Mazlish: Beszélj úgy, hogy érdekelje, hallgasd úgy, hogy elmesélje c. könyve alapján összeállította: Tóthné Magasföldi Rózsa
Hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.