Mondjuk el egyetlen szóval!

Mondjuk el egyetlen szóval

Általában mikor gyerekeink viselkedését igyekszünk befolyásolni, annak nagy része ezerszer elhangzott már. Milliószor! Nézzünk szembe a tényekkel: a gyerekek egyszerűen becsukják a fülüket, amint kiselőadásra kerül a sor. (Sokszor mi felnőttek is).

Nézzük meg a két mondat közötti különbséget:

“Már megint elöl hagytátok az úszó-cuccotokat. Hányszor kell még elmondanom, hogy vigyétek be? Nem az én dolgom megtenni!” vagy “Úszó-cucc!”

Egyértelmű a különbség. Amikor csak annyit mondunk: “úszó-cucc” vagy “szennyes” vagy “uzsonna”, ilyenkor rámutatunk a problémára feltételezve, hogy a gyermekünk maga is el tudja dönteni mi ilyenkor a teendő.

Amikor egy négyéves azt hallja: “zsebkendő” Kénytelen elgondolkodni. “Zsebkendő? Mi van a zsebkendővel? Ja, ott hagytam a kanapén. Azt hiszem a szemetesbe kell dobnom.” A gyerek magának mondja el mi a feladat. Nem érzi úgy, hogy parancsolgatnak neki.

Csak arra figyeljünk, hogy az egyetlen szó ne ige legyen, hanem főnév! Az ige ugyanis parancsnak hangzik. Ülj le! Gyere! Hallgass!

Ellenben a főnév…: “Biztonsági öv”, “Kabát”, “Lámpa”.

Van még ötleted főnevekre?

Hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.